Online koopjesjagers gaat vaker uit eten door deals

Van de Nederlanders maakt 98% gebruik van koopjes. Het internet wordt veel geraadpleegd voor de zoektocht naar de beste deals. Zo struint 61% van de Nederlanders minstens een keer per maand het internet af voor goede deals en korting en 54% van de online voordeelzoekers wordt daarmee gestimuleerd om vaker uit eten te gaan. Die conclusies trekt Groupon op basis van onderzoek onder 1.250 Nederlandse respondenten.

Van de online koopjesjagers gaat ruim 30% minstens één keer per maand uit eten tegenover 20% van de Nederlanders die geen gebruikt maakt van de online dealsites. Restaurantdeals zijn erg populair, 47% van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals.

Van de van de online voordeelzoekers geeft 44% tussen 51 en 75 euro uit voor een diner voor twee personen. Van de gewone consumenten geeft 39% een dergelijk bedrag uit. Daarbij geeft 46% van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22% van de online voordeelzoekers 7,6 tot 15% fooi ten opzichte van 18% van de niet-online koopjesjagers. En 36% van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5% fooi ten opzichte van 31% van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder.

bron: FNV Catering, 07/02/14

AlltheDeals.nl

About The Author